REGULAMIN WSPÓŁPRACY
USŁUG ŚLUBNYCH
Data ostatniej aktualizacji: 2024-02-06
1. Słowniczek
- Zleceniobiorca – Katarzyna Marlewska, właścicielka jednoosobowej działalności gospodarczej, NIP 6151987935
- Zamawiająca – osoba rezerwująca usługę (np. Panna Młoda lub Wedding Plannerka)
- Wykonawca – stylistka wskazana przez Zleceniobiorcę po konsultacji z Zamawiającą
- Strony – uczestnicy współpracy: Zamawiający, Zleceniobiorca, Wykonujący
2. Rezerwacja terminu usługi ślubnej lub pakietu
- Osoba zainteresowana usługami w naszej pracowni powinna w pierwszej kolejności zapytać o dostępność terminu u wybranej stylistki (np. wysyłając wiadomość przez jej stronę na Facebooku, Instagramie lub za pomocą maila pracownia.na.bostwo@gmail.com)
- Rezerwacja terminu usługi ślubnej (fryzura ślubna, pakiety ślubne) jest możliwa za pomocą specjalnego formularza online, który jest wysyłany przez wybraną stylistkę fryzur, jeśli termin jest dostępny.
- Do dopełnienia rezerwacji usługi ślubnej (zwłaszcza usług indywidualnych, tj. fryzury ślubnej w pracowni lub pakietów u stylistki Lizy) konieczne jest przesłanie w rozmowie lub na maila pracownia.na.bostwo@gmail.com zdjęć włosów i inspiracji na fryzurę. Zdjęcia są konieczne do określenia możliwości wykonania stylizacji przez daną stylistkę oraz ustalenia czasu potrzebnego na jej wykonanie. Brak przesłanych zdjęć może skutkować odmową rezerwacji terminu.
- Rezerwacje są potwierdzane przez Wykonawcę za pomocą wiadomości email, wysłanej na adres wskazany w formularzu.
- W mailu z potwierdzeniem rezerwacji ze strony Zleceniobiorcy podane są:
- termin i miejsce wykonania usługi
- cena usługi i wysokość zadatku
- stylistka wykonująca usługę (Wykonawca)
- Brak wpłaty zadatku i przesłania potwierdzenia przelewu przez Zamawiającą w podanym w mailu terminie skutkują usunięciem rezerwacji.
3. Fryzura próbna
- Fryzura próbna jest wykonywana przed wykonaniem stylizacji ślubnej, by ograniczyć ryzyko niepowodzenia w dniu uroczystości i jest obowiązkowa o ile Wykonawca nie zaproponuje możliwości zrezygnowania z fryzury próbnej.
- Płatność za fryzurę próbną jest regulowana w dniu próby po wykonaniu usługi, niezależnie od akceptacji jej efektu przez Zamawiającą.
- Termin fryzury próbnej
- Wykonawca zobowiązuje się do ustalenia 1 terminu fryzury próbnej a w przypadku sytuacji omówionej w pkt. 3.5., proponuje 1 dodatkowe spotkanie w celu wprowadzenia poprawek i zmian we fryzurze.
- Termin fryzury próbnej jest ustalany najpóźniej 3 miesiące przed terminem ślubu. Wykonujący proponuje 2 terminy wykonania próby do wyboru przez Zleceniodawcę. Jeśli żaden z nich nie pasuje, proponuje kolejne 2 terminy. Brak akceptacji jednego z proponowanych terminów fryzury próbnej skutkuje rozwiązaniem umowy ślubnej (wraz ze zwrotem 1-krotności zadatku).
- Fryzura próbna powinna odbyć się od 10 do 4 tygodni przed terminem ślubu, chyba, że stylistka zaproponuje inny termin..
- Ustalony termin fryzury próbnej Wykonawca potwierdza za pomocą wysłania wiadomości na e-mail Zleceniodawcy.
- Przebieg fryzury próbnej
- Wykonawca analizuje przyniesione przez Zamawiającą inspiracje na fryzury (od 3 do 7 zdjęć fryzur) oraz sukni i dodatków w celu określenia stylu w jakim będzie pracować.
- Wykonawca dokonuje analizy stanu włosów i informuje o zabiegach, które powinna wykonać Zamawiająca, by uzyskać najlepszy wygląd fryzury w dniu ślubu (koniecznych lub możliwych).
- Wykonawca proponuje fryzurę zgodną z właściwościami włosów Zleceniodawczyni oraz przyniesionych przez nią inspiracji, z uwzględnieniem zaproponowanych przez siebie zmian.
- Zamawiająca akceptuje wstępne ustalenia.
- Wykonawca czesze 1 fryzurę podczas usługi fryzury próbnej, dokładając należytej staranności, tak by sprawdzić komfort noszenia i trwałość stylizacji.
- Zamawiająca informuje w takcie czesania o ewentualnych poprawkach i odczuwalnym dyskomforcie.
- Wykonawca udokumentuje wykonaną fryzurę próbną za pomocą zdjęć i nagrań w celu jak najdokładniejszego odtworzenia jej na fryzurze ślubnej
- Akceptacja fryzury próbnej lub jej brak.
- Wykonawca przesyła zdjęcia fryzury próbnej Zamawiającej za pomocą maila (dodatkowo mogą być przesłane w innej formie).
- Zamawiająca ma 48h na mailowe przesłanie zgłoszenie uwag do wykonanej stylizacji lub przebiegu usługi.
- Wykonawca ustosunkuje się do przesłanych uwag w ciągu 7 dni od otrzymania wiadomości, czego efektem będzie:
- Brak kolejnej próby, gdy drobne, dokładnie określone poprawki nie wymagają dodatkowego spotkania i mogą być wykonane w dniu stylizacji ślubnej.
- Umówienie dodatkowej próby (płatnej), gdy poprawki zmieniają kształt lub teksturę fryzury.
- Dodatkowa próba jest umawiana na wniosek Zlecającej lub Wykonawcy w jednym z 3 terminów (różne dni lub godziny spotkania) zaproponowanych przez Wykonawcę.
- Zamawiająca ma 48h na wskazanie który termin dodatkowej próby wybiera.
- Brak decyzji Zamawiającej w sprawie wyboru terminu dodatkowej próby lub niemożliwość pojawienia się w żadnym z proponowanych terminów może skutkować rozwiązaniem współpracy i zwrotem jednokrotności zadatku.
- Brak przesłania akceptacji lub uwag do fryzury próbnej lub dodatkowej fryzury próbnej w określonym terminie będzie traktowany jako rezygnacja z dalszej współpracy ze strony Zamawiającej oraz wiązał się ze zwrotem jednokrotności zadatku wpłaconego za usługę w dniu ślubu.
- Dowolna ze Stron informuje mailowo o rozwiązaniu umowy na usługę ślubną w terminie do 4 dni od terminu fryzury próbnej lub terminu dodatkowej fryzury próbnej.
4. Warunki wykonania stylizacji przez Wykonawcę
- Zamawiający zobowiązany jest punktualnego stawienia się w umówionym miejscu i terminie wykonania usługi. Gdy usługa dotyczy także innych osób (gości), zobowiązanie to dotyczy także tych osób.
- Spóźnienia:
- Spóźnienie Zamawiającego lub osoby wskazanej przez Zamawiającego (Gościa) do 10 minut może skutkować zmianą fryzury, na taką, która da się wykonać w pozostałym czasie.
- Spóźnienie Zamawiającego lub osoby wskazanej przez Zamawiającego (Gościa) wynoszące ponad 10 minut może skutkować odmówieniem wykonania usługi przez Wykonawcę z zachowaniem prawa do pełnej odpłatności za usługę.
- Zamawiający i jego Goście są zobowiązani przygotować włosy według instrukcji otrzymanych od Wykonawcy, znajdujących się na stronie https://www.nabostwo.pl/jak-przygotowac-wlosy-do-upiec-i-lokow z uwzględnieniem informacji otrzymanych po wykonaniu fryzury próbnej, jeżeli taka została wykonana.
- Wykonawca ma prawo odmówić wykonania usługi z zachowaniem prawa do pełnego wynagrodzenia, w stosunku do Zamawiającego lub Gościa:
- jeżeli osoby te mają objawy sugerujące wystąpienie choroby zakaźnej (np. wysypka, kaszel lub gorączka)
- w sytuacji znajdowania się tych osób pod widocznym wpływem alkohol lub, innych używek
- w sytuacji celowego zachowania utrudniającego pracę Wykonawcy (np. przerywanie pracy Wykonawcy przez rozmowy z osobami trzecimi, nie stosowanie się do poleceń wykonawcy usługi).
5. Warunki współpracy poza pracownią
- Zamawiający zobowiązany jest zapewnić, by miejsce przygotowań:
- było dostępne dla Zamawiającego na minimum 15 minut przed rozpoczęciem usługi i do 30 minut po zakończeniu usługi,
- było dobrze oświetlone,
- zlokalizowane poza ciągiem komunikacyjnym,
- możliwe do przewietrzenia w trakcie pracy,
- miało dostęp do łazienki / możliwość umycia rąk,
- Miejsce pracy Wykonawcy powinno być wyposażone w:
- dostęp do prądu (kontakt / przedłużacz),
- krzesło z niskim oparciem (najlepiej z regulowaną wysokością siedziska)
- W trakcie wykonywania usługi w pomieszczeniu przeznaczonym do tego celu w miarę możliwości znajdować się powinny tylko osoby aktualnie obsługiwane.
- Miejsce w którym wykonujemy stylizacje nie może ulegać zmianie w trakcie usługi, ze względu na czas potrzebny na organizację stanowiska (ok. 1h).
6. Rozwiązanie umowy a zadatek
- Rozwiązanie umowy ze zwrotem w wysokości 2-krotności wpłaconego zadatku ma miejsce, gdy niewykonanie umowy leży wyłącznie po stronie Zleceniobiorcy lub Wykonawcy.
- Rozwiązanie umowy dotyczącej terminu ślubnego ze zwrotem w wysokości 1-krotności wpłaconego zadatku następuje:
- w skutek okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności albo za które ponoszą odpowiedzialność obie strony, a są przyczyną odwołania ślubu np. wypadek Panny lub Pana Młodego wymagający hospitalizacji, śmierć lub pogrzeb osoby z 1 linii pokrewieństwa (rodzice, rodzeństwo, małżonek, potomstwo)
- w skutek okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności albo za które ponoszą odpowiedzialność obie strony a dotyczą utraty zdolności wykonania usługi ze względu z uwagi na stan zdrowia wykonania usługi przez Wykonawcę, w szczególności pobyt zleceniobiorcy w szpitalu.
- w skutek braku porozumienia stron co do dalszej współpracy, np.:
- brak przesłania w ustalonym terminie odpowiedzi przez Zamawiającą na propozycję terminów wizyt wysłaną przez Wykonawcę
- brak pisemnej informacji od Zamawiającej o akceptacji lub braku satysfakcji ze współpracy lub wykonanej stylizacji próbnej i dodatkowej fryzury próbnej, mimo dołożenia wszelkiej staranności ze strony Wykonawcy
- Rozwiązanie umowy bez zwrotu zadatku, następuje gdy:
- Zamawiający nie wykazuje chęci współpracy (np. brak kontaktu, nieodbieranie telefonów, nie odpisywanie na maile, nie pojawienia się na próbie).
- Usługa nie została wykonana z przyczyn leżących po stronie Zamawiającej (np. brak odpowiedniego pomieszczenia do wykonania fryzur w dniu ślubu, brak przygotowania włosów wg. przesłanych instrukcji, spóźnienie).
- Usługa została odwołana przez Zamawiającego bez podania przyczyny.